All Gone

All Forgotten, All Blurred, All… Present

Eat pussy: Jesus walked on water, i will walk on you…

Posted by gone4sure στο 7 Ιουνίου 2010

To απίστευτα αποτελεσματικό show της σαραντατριάχρονης καναδής (με έδρα το Βερολίνο) Peaches ξεπέρασε κάθε προσωπική προσδοκία μου από ένα -όπως θεωρούσα- κουρέλι της electroklash υποκολουλτούρας.  Αυτό που είδα στην κεντρική σκηνή του Synch (μετά τους αναπάντεχα θεοβάρετους και στα όρια της έντεχνης λυγμολαλιάς Get Well Soon) την Παρασκευή 4 Ιουνίου ήταν μια υπερενεργητική γυναίκα που χρησιμοποιεί το σώμα της, τα props της σκηνής, τα κοστούμια και την μπάντα της (τους γερμανούς Sweet Machine) όπως ακριβώς και τη φωνή της.

Ως εργαλεία που με τη χρήση τους, αναπτύσσεται η καλλιτεχνική performance ενός ανθρώπου που έχει να εκφράσει σπουδαία θέματα σχετικά με τη σεξουαλικότητα -κυρίως- και να διαχύσει την ζωική ενέργειά της στους φυσικούς αποδέκτες της. Στο κοινό. Η gay φύση της δεν είναι η κινητήρια δύναμη του show αυτού. H σεξουαλικότητα γενικά είναι η απόλυτη αφετηρία και ο ύστατος στόχος. Η διέγερση είναι το «βούτυρο στο ψωμάκι» της Peaches.

Αυτή την κάνει να καβαλάει σκαλωσιές, να φωτίζει το αιδοίο της με λαμπάκια, να φοράει τους μανδύες που σημειολογικά παραπέμπουν σε εξουσιαστικούς δυνάστες, να κάνει crowd surfing (σε ένα ανεκπαίδευτο κοινό που δεν γνωρίζει τι σημαίνει διάδραση), να περπατάει πάνω στις παλάμες του. Η Peaches είναι μια τραγουδοποιός, σε μόνιμη κατάσταση εξαλλοσύνης. Αρνείται πεισματικά τις κιθάρες (ως σύμβολο της κατεστημένης σεξουαλικότητας του rock ‘n’ roll) και επιλέγει τo laser harp, το theremin, το drum machine. H μπάντα της, ένα κράμα από Iggy vs. Poison Ivy vs. Keith Moon σωσίες (αντίστοιχα Cornelius Rapp vs. Saskia Hahn vs. Matthias Brendel) στέργουν πειθήνια την εσωτερική κραυγή της Peaches. Μια κραυγή που έχει να κάνει με το ένστικτο, τους νευρώνες της, το νου της και την καρδιά της.

Η live tech synthpunk εμφάνιση της Peaches είναι αναμφίβολα «μεγαλύτερη» από τους δίσκους της. Όσο και αν ακούσει κανείς με ανοιχτά, έμπειρα, electro αυτιά το «Impeach My Bush» ή το περσινό «I Feel Cream» (με ποικιλόμορφες παραγωγές μέσα του από Simian Mobile Disco, Soulwax και Digitalism) δεν θα εισπράξει το αίσθημα που εξαπολύει στις συναυλίες της. Ό,τι στο album της απλά ακούγεται ως αντι-μελωδικό και νευρωτικό, στη συναυλία αναδεικνύεται σε πολύπλευρη ρυθμική επίθεση κατά την οποία η έλλειψη των παραμικρών μελωδικών μοτίβων, όχι μόνο δε σε ενοχλεί αλλά σε κάνει να νιώθεις ότι δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς.

Highlights; Tο καταληπτικό «I Feel Cream«, το «Talk To Me» με την επιμονή του να σου σκίζει τα σωθικά, το «Billionaire» με την οργισμένη ερωταπάντηση ανάμεσα σε αυτήν και στον αρσενικό παρτενέρ της (ο Gonzales στο album), το «Lose You» με την καλοκρυμμένη τραγικότητα… Ως γνήσια συνεχίστρια της ζωντανής, εμπειρικής αξίας της ευρύτερης rock ‘n’ roll παράδοσης, η Peaches ακούγεται διαφορετικά στους δίσκους, αν την έχεις «ζήσει».

Back to the future: Πώς φτάσαμε στην Peaches;
20 μαινάδες για την Peaches Connection

Παρακολουθώντας τη συναυλία της Peaches, το μπαράζ συνειρμών μου σχετικά με τις αναφορές της από το παρελθόν ήταν κατακλυσμιαίο. Ένιωσα να παρελαύνει στη σκηνή μια αλληλουχία από μνήμες και ενέργειες που μοιράζομαι μαζί σας. Μπορείτε να κατεβάσετε εδώ συνολικά το προγονικό κράμα της Peaches που ονομάζω Peaches Connection, ή με κλικ στον κάθε τίτλο ξεχωριστά, το κάθε τραγούδι. Κάπως έτσι φτάσαμε στην Peaches σε μια χρονική ακολουθία από το παρελθόν:

Act: Ike & Tina Turner
Song: River Deep, Mountain High
Album:
River Deep Mountain High / A Lοve Like Yours 7″
Written: Phil Spector, Jeff Barry, Ellie Greenwich
Produced: Phil Spector
Label: Philles
Year: 1966
Genre: Pop, Rhythm ‘N’ Blues
Peaches Connection: Ένα από τα αριστουργήματα της pop παράδοσης των 60’s και της κληρονομιάς του ηχητικού τείχους του Phil Spector. Ερμηνευτικό ρεσιτάλ από την Tina. Από τότε και μετά, όλες εξέφραζαν τα ζόρια τους με γενναιότητα και τόλμη, χωρίς να φοβούνται το τσαλάκωμα της εικόνας τους.

 

Act: Betty Davis
Song: If I’m In Luck I Might Get Picked Up
Album:
Betty Davis
Written: Betty Davis
Produced: Betty Davis
Label: Just Sunshine
Year: 1973
Genre: Funk Rock
Peaches Connection: Η πρώην σύζυγος του Miles Davis και μια από τις θεμελιακές funk μαιτρέσες των 70’s διέθετε εκείνη την μοναδική απαιτητική χροιά που δε συμβάδιζε με το εξομαλυμένο πρότυπο της soul κουλτούρας. Γυναίκα funkster κυνηγός που δε δίσταζε να φτύνει τα λόγια της, κόντρα στην όποια επιβεβελημένη φιλαρέσκεια. Σήμερα τα τρία albums της αναζητώνται με μανία από τους συλλέκτες.

Act: Τhe Runaways
Song: Neon Angels On The Road To Ruin
Album:
Queens Of Noise
Written: Jackie Fox, Kim Fowley, Lita Ford
Produced: Earl Mankey, Kim Fowley
Label: Mercury
Year: 1977
Genre: Glam Hard Rock
Peaches Connection: H Cherrie Currie και όχι η Joan Jett τραγουδάει lead εδώ, σε αυτό το αλλαζονικό, ψευδο-macho hard rock με πρωταγωνιστική την κιθάρα της Lita Ford. Μεταξύ αιλουροειδών του rock και γνήσιων κοριτσιών με τα guts τους στη φόρα, οι Runaways και το πρωτοεπίπεδο boogie τους λειτουργούν πάντα ως σημείο αναφοράς για όσα μεταγενέστερα κορίτσια επιλέγουν μη ζαχαρωτούς ηχητικούς δρόμους.

Act: Χ-Ray Spex
Song: Oh Bondage! Up Yours
Album:
Oh Bondage Up Yours / I Am A Cliche 7″
Written: Poly Styrene
Produced: Falcon Stuart
Label: Virgin
Year: 1977
Genre: Art Punk
Peaches Connection: H Poly Styrene από το πρώτο κύμα του βρετανικού punk τραγουδούσε σε αυτό το ντεμπούτο single του group της, έξαλλη, σαν να διεκδικούσε όλα όσα ήταν δυνατόν να διεκδικηθούν. Παρότι κυκλοφόρησαν ένα album μόνο και πέντε singles έμειναν στην ιστορία για την πολύ συγκεκριμένη fluo-art αισθητική τους και φυσικά για το σαξόφωνο του Rudi Thomson, ένα όργανο που η αρχική punk σκηνή είχε εξορίσει από το πεδίο της.

Act: Genya Ravan
Song: Shot In The Heart
Album:
Urban Desire
Written: Stu Daye
Produced: Genya Ravan
Label: 20th Century
Year: 1978
Genre: Boogie Rock, Power Pop
Peaches Connection: Μια από τις πιο αδικημένες από την ιστορία, γυναίκες rockers των 70’s, πρώην τραγουδίστρια των Escorts και των Ten Wheel Drive, η αμερικάνα τραγουδοποιός και παραγωγός πολωνικής καταγωγής Genya Ravan στο τέταρτο προσωπικό album της, βουτούσε στο πηγάδι του rock ‘n’ roll και δεν ανέβαινε στην επιφάνεια αν δεν έπιανε πρώτα, πάτο. Τραγουδίστρια με guts και εκφραστική γενναιότητα, αγαπημένη του νεοϋορκέζικου κυκλώματος του Lou Reed.

Act: Nina Hagen
Song: Wau Wau
Album:
Unbehagen
Written: Nina Hagen, Bernard Potschka, Herwig Mittergger, Manfred Praeker, Reinhold Heil
Produced: Bernard Potschka, Herwig Mittergger, Manfred Praeker, Reinhold Heil
Label: CBS
Year: 1979
Genre: New Wave, Synth Rock
Peaches Connection: H παράδοξη πριγκίπισσα του γερμανικού new wave στα 70’s προκαλούσε κυριολεκτικό σοκ με τις εμφανίσεις και τους δίσκους της, πριν γίνει μια εκκεντρική προπάτορας της Lady Gaga στα 80’s. Το «Wau Wau» είναι ένα ξαναμμένο, άγριο punk rock στο ρεφρέν του οποίου η Nina ουρλιάζει «Κατουράω Μανιωδώς» από το δεύτερο και σημαντικότερο album της.

Act: The B-52’s
Song: Dance This Mess Around
Album:
The B-52’s
Written: Fred Schneider, Kate Pierson, Cindy Wilson, Ricky Wilson, Keith Strickland
Produced: Chris Blackwell
Label: Island
Year: 1979
Genre: New Wave
Peaches Connection: Η Kate Pierson και η Cindy Wilson στο ντεμπούτο των Αθηναίων της Georgia, κάνουν με τις φωνές τους όλα τα απίθανα να ακούγονται πιθανά, καθώς λαρυγγίζουν, σκούζουν, γουργουρίζουν, λυσσάνε και μιμούνται τη φύση γύρω τους. Εδώ παριστάνουν τους «δεκάξι χορούς» από το camel walk μέχρι το aqua velva… Τα αγόρια γύρω τους ακολουθούν με δέος και τα μαλλιά – κυψέλες καταγράφουν μια νίκη υπέρ τους. Αξεπέραστες και μοναδικές στις φωνές.

Act: The Slits
Song: Typical Girls
Album:
Cut
Written: Palmolive
Produced: Dennis Bovell
Label: Island
Year: 1979
Genre: Avant New Wave
Peaches Connection: Παγανιστικό girl power και φεμινιστικό, προχωρημένο punk attitude αλλά με καλοτεχνίτικες αναφορές και dub – reggae περίβλημα. Από τις αρχετυπικές φιγούρες της βρετανικής πρωτοπορίας του do it yourself. Βέβαια τα τύμπανα τα κοπανάει ο Budgie των Banshees αλλά η φωνή της Ari Up είναι ξεκάθαρη ως προς το ότι κανένα αρσενικό δεν πρόκειται να σηκώσει κεφάλι στον κόσμο τους.

Act: Plasmatics
Song: Butcher Baby
Album:
New Hope For The Wretched
Written: Danny Axeman, Richie Stotts
Produced: Jimmy Miller
Label: Stiff
Year: 1980
Genre: Punk
Peaches Connection: H Wendy O. Williams ήταν μια από τις πιο αυθεντικά «πειραγμένες» rock ‘n’ rollers του ακραίου αμερικανικού punk μέχρι την αυτοκτονία της το 1988 (πυροβόλησε το κεφάλι της με καραμπίνα – κάτι σας θυμίζει;) Η Wendy O στους Plasmatics τραγουδούσε παριστάνοντας τον macho «νταλικέρη», ανατίναζε αυτοκίνητα επί σκηνής και κατέστρεφε με ηλεκτρικό αλυσοπρίονο ότι υπήρχε πάνω της. Φυσικά οι συλλήψεις της μετά από τις συναυλίες της ήταν ρουτίνα. Μετά τη διάλυση των Plasmatics, μπήκε στο metal κύκλωμα και συνεργάστηκε με τους Motorhead και τον Gene Simmons.

Act: Lydia Lunch
Song: Atomic Bongos
Album:
Queen Of Siam
Written: Lydia Lunch
Produced: Lydia Lunch, Bob Blank
Label: Ze
Year: 1980
Genre: No Wave, Art Punk
Peaches Connection: Kιθαρίστρια, ποιήτρια, ηθοποιός, συγγραφέας του no wave κινήματος της Νέας Υόρκης στα τέλη των 70’s, από τους Teenage Jesus & The Jerks έκανε μια παρορμητική do-it-yourself καριέρα με αμφίβολα αποτελέσματα αλλά με το στοιχείο της πρόκλησης πρωταρχικό στο στιλ της. Από το ντεμπούτο της, το «Atomic Bongos» είναι μια αγχωτική άσκηση πάνω στους Suicide.

Act: Modettes
Song: White Mice
Album:
White Mice / Masochistic Opposite 7″
Written: Ramona Calier, Kate Corus, June Miles Kingston, Jane Crockford
Produced: Roger Lomas
Label: Partsong
Year: 1980
Genre: New Wave
Peaches Connection: Girly κουαρτέτο από αυτά που σημάδεψαν την εποχή τους στο μεταίχμιο των 70’s με τα 80’s. Εξαιρετικό τραγούδι με τσαλακωμένες αρμονίες που προάγονται από το αχνιστό, τότε, post punk do it yourself αίσθημα. Ποτέ αργότερα -ούτε στο μοναδικό album τους ούτε στα τρία singles που ακολούθησαν- δεν το ξεπέρασαν.

Act: Rip, Rig & Panic featuring Neneh Cherry
Song: Constant Drudgery Is Harmful To Soul, Spirit And Health
Album:
God
Written: Dave Flash Wright
Produced: Rip, Rig & Panic
Label: Virgin
Year: 1981
Genre: Art Funk
Peaches Connection: Πολύ πριν η Neneh Cherry αναδειχθεί μέσα από τη σκηνη του brit-house, έπαιζε κοινωνικά συνειδητοποιημένο, πολιτικά σημειολογικό art funk με αυτοσχεδιαστική αξία στους Rip, Rig & Panic, μια μπάντα του brit funk boom, σύγχρονη των Shriekback και των Poison Girls. Η Neneh χρησιμοποιούσε το σώμα της ταυτόχρονα ως μαστίγιο και ως υποκείμενο μαστιγώματος και οι λαρυγγισμοί της είχαν μια βιωματική αξία παραπάνω.

Act: X
Song: Beyond And Back
Album:
Wild Gift
Written: Exene Cervenka
Produced: Ray Manzarek
Label: Slash
Year: 1981
Genre: Punk ‘n’ Roll
Peaches Connection: H Exene Cervenka είναι μια από τις πιο ουσιαστικές ποιήτριες – rock ‘n’ rollers της καλιφορνέζικης σκηνής, σοβαρή, απέριττη και δωρική, όπως και το στιβαρό υποβλητικό punkish rock των X. Ο στακάτος, δραματικός τρόπος ερμηνείας της στο «Beyond And Back» σε συνδυασμό με το cow punk roll στιλ της μπάντας την κάνει μια αυθεντική πρόγονο της Peaches, όχι μόνο στο ερμηνευτικό στιλ αλλά και στην κυνική στάση των στίχων της.

Act: Kate Bush
Song: Sat In Your Lap
Album:
The Dreaming
Written: Kate Bush
Produced: Kate Bush
Label: EMI
Year: 1982
Genre: Avant Garde Pop
Peaches Connection: Με μια κίνηση αποστομωτική η Kate Bush γυρίζει την πλάτη στο χρυσό mainstream και φτιάχνει το πιο στριφνό και αφιλόξενο album της καριέρας της με κάποια singles που μοιάζουν να έχουν έρθει από ένα μέλλον στο οποίο δεν έχουμε φτάσει ακόμα. Όργιο παραγωγής, αναποδιασμένη μελωδία, παράδοξα κρουστά και στην κορυφή μια ερμηνεία που δεν έχει όμοιά της. Θεατρική και αλλόκοσμη.

Act: Eurythmics
Song: No Fear, No Hate, No Pain, No Broken Hearts
Album:
Touch
Written: Dave Stewart, Annie Lennox
Produced: Dave Stewart
Label: RCA
Year: 1983
Genre: Electro Pop
Peaches Connection: H Annie Lennox είχε ήδη κατακτήσει τη θέση της ως το νέο gender bender φρούτο του mainstream και είχε προσδώσει soul γραμμές στα γεωμετρικά, ηλεκτρονικά μοτίβα του Dave Stewart φτάνοντας στο τρίτο album των Ευρυθμιστών. Τραγουδάει εδώ ως η κορυφαία του δράματος αλλά και ως όλος ο χορός μαζί. Φέρει σε ένα ερμηνευτικό ρεσιτάλ συμπιεσμένα σε ένα και τους λόγους της τραγικότητας και την κάθαρσή τους. Ατρόμητη.

Act: Danielle Dax
Song: Flashback
Album:
Inky Bloaters
Written: Danielle Dax
Produced: Danielle Dax
Label: Awesome
Year: 1987
Genre: Avant Garde Pop
Peaches Connection: Πρώην μέλος των Lemon Kittens και μετέπειτα ποιήτρια και solo τραγουδοποιός από τις πιο ανήσυχες της αγγλικής σκηνής, η Dax λειτουργούσε πάντα ως το σκοτεινό alter ego της Kate Bush, μια εκκεντρική pop rocker που πειραματίστηκε με το γοτθισμό και την twisted πλευρά της αγγλικής pop παράδοσης. Στο «Flashback» και σε άλλα τραγούδια της προσωπικής καριέρας της, αλλάζει τονικότητες στη φωνή της, υποδυόμενη δύο και παραπάνω ρόλους ανάλογα με τις ανάγκες των scripts της.

Act: Daisy Chainsaw
Song: I Feel Insane
Album:
Eleventeen
Written: Crispin Gray
Produced: Daisy Chainsaw
Label: One Little Indian
Year: 1991
Genre: Grunge Rock
Peaches Connection: H Katie Jane Garside είναι μια από τις πιο «κουνημένες» τραγουδίστριες της αγγλικής σκληροπυρηνικής rock σκηνής, σχεδόν κλινικά διαταραγμένη και ίσως για αυτό οι ερμηνείες της πάνω στο τραχύ, μεταλλικά θορυβώδες κράμα της μπάντας της να ακούγονται τόσο αυθεντικές και βαθύτατα εκφραστικές. Κραυγές και ψίθυροι σε ένα άρρητο κράμα υψηλών ντεσιμπέλ και σε τραγούδια μηδενιστικής λογικής.

Act: Bikini Kill
Song: Suck My Left One
Album:
Bikini Kill EP
Written: Kathleen Hanna, Kathi Wilcox, Billy Karen, Tobi Vail
Produced: Don Zientara, Ian MacKaye
Label: Kill Rock Stars
Year: 1993
Genre: Punk Rock
Peaches Connection: Aγριεμένα riot grrrls από την Washington, σύγχρονα του grunge των Nirvana καταστρέφουν με χαρά όποια αρμονία είχε απομείνει σώα στο βωμό της ριζοσπαστικής, συγκρουσιακής, φεμινιστικής στάσης τους. Μαζί με τις Huggy Bear αποτελούν τα αρχετυπικά alternative γυναικεία σχήματα των 90’s. Ακούγονται, όσα χρόνια και αν περάσουν, τραγανές, επικίνδυνες και οργιώδεις.

Act: Tori Amos
Song: Raspberry Swirl
Album:
From The Choirgirl Hotel
Written: Tori Amos
Produced: Tori Amos
Label: Eastwest
Year: 1998
Genre: Alt.Pop
Peaches Connection: To πιο κυκλωτικά χαοτικό τραγούδι της αυτού εκκεντρικότητάς της, που προσομοιάζει περήφανα με την εντροπία του μυαλού της. Μελωδικός ανεμοστρόβιλος, ανάποδα μοτίβα, τίποτα δε λειτουργεί σύμφωνα με τις στροφές που όλοι προσδοκούν. Η ίδια τραγουδάει σαν δαίμονας και τίποτα λιγότερα. Όχι σαν fairy. Σαν δαίμονας. Όχι σαν ξωτικό. Σαν δαίμονας λέμε. Από το πιο δαιμονικά κορυφαίο album της παράδοξης καλλιτεχνικά καριέρας της.

Act: Kelis
Song: Caught Out There (I Hate You So Much Right Now)
Album:
Kaleidoscope
Written: Chad Hugo, Pharrell Williams
Produced: The Neptunes
Label: Virgin
Year: 1999
Genre: Hip Hop, R’n’B
Peaches Connection: Eκρηκτικό, ασυμβίβαστο ντεμπούτο girl power αισθητικής σε μαύρο φόντο από μια εκκολαπτόμενη τότε bitch με τσαγανό, μυαλό και θέληση. Οι κραυγές της στο ρεφρέν αντηχούν ακόμα στους τοίχους.

Enjoy!

Advertisements

2 Σχόλια to “Eat pussy: Jesus walked on water, i will walk on you…”

  1. theorema said

    Αυτό το ποστ με έριξε στο πατωμα χειρότερα κι από vileda. Ένας φίλος μου έκανε λάιβ ανταπόκριση εκείνο το βράδυ με I feel cream και Fuck the pain away. Το δεύτερο, ως εκ θαύματος, ηχογραφήθηκε στη μνήμη του κινητού.
    Παιδιά, κάτι τέτοια πονάνε…
    But, anyway, let’s fuck the pain away, non?…
    Τα σέβη μου.

  2. g said

    Εγώ τη γούσταρα από την αρχή την Ροδακινιά. Το θέμα είναι όμως ότι μετά το live αμφιβάλλω τρομερά για το αν θα ακούσω ποτέ ξανά δίσκο της στο σπίτι. Γιατί πλέον είμαι πεπεισμένος ότι τα lp της είναι προπαρασκευαστικό υλικό για να διαμορφώσει το performance του live show. Κι αυτό το live show είναι μια μεταμοντέρνα αποκατασκευή της rock κουλτούρας και των κλισέ που αυτή κουβαλάει, της σεξουαλικότητας και των κλισέ που αυτή κουβαλάει.
    Υστερόγραφο. Μπορεί να είναι ασχημούλα και μισοριξιά, αλλά κόβω το στρομπο φαλλό της ότι αν την ενδιέφερε το να βγάλει λεφτά, το niche της Λαίδης Γκάγκα θα ήταν καλυμμένο εδώ και πολλά χρόνια. Και με καλύτερα αποτελέσματα, βλέπε ‘i feel cream’.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: