All Gone

All Forgotten, All Blurred, All… Present

26 γίναμε στο παρά πέντε / Άλλαξε ο Μανωλιός…

Posted by gone4sure στο 30 Νοεμβρίου 2007

danfogelberg.jpgbonnie.jpg
Ποιος από τους δύο είναι πιο «νέος» και φρέσκος;

Το σημερνό post μου δίνει μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να θυμηθώ πόσο ηλίθιος είναι ο διαχωρισμός του mainstream με το alternative… πόση υποκρισία δείχνει αυτή η υπερφίαλη γραμμή μεταξύ των «κακών corporate» και των «καλών εναλλακτικών»… Στο νέο ep, «Ask Forgiveness» του Bonnie Prince Billy, αυτού του ζηλωτή της εναλλακτικής και «από καρδιάς» americana που έχει πολλάκις, επαινεθεί -συχνά, προς μεγάλη μου έκπληξη- διασκευάζονται οκτώ τραγούδια (από Bjork μέχρι Danzig), χαμηλότονα, ιδιότυπα -όπως ο ίδιος, χρόνια τώρα προτιμάει να κάνει- και μελαγχολικά, με φόντο τη μεγάλη  αμερικανική επαρχία – τουλάχιστον αυτό δημιουργεί σαν εικόνα η καταλαγιασμένη, ήπια και εσωτερική φωνή του στο «I Came Here To Hear The Music» του Mickey Newbery.

Πριν από είκοσι επτά συναπτά έτη, ο Dan Fogelberg, ένας τραγουδοποιός από τα σπλάχνα της 70’s corporate δισκογραφίας (ηχογραφούσε στην Epic) ανέβαινε για μια ακόμα φορά στο top 10 με το «Longer», ένα τραγούδι που αγαπήθηκε παράφορα από το μαζικό αμερικανικό κοινό (No.2 για δύο εβδομάδες στο Billboard ακριβώς τέτοια εποχή στα τέλη του 1979 και αρχές του 1980). Το «Longer» έχει μια παλαιορομαντική ομορφιά σαν τα παραμύθια όπου τα αρσενικά παίρνουν μονότονα το ρόλο του αγνού, τρυφερού προστάτη και τα θηλυκά, το ρόλο του αβοήθητου, σε κίνδυνο, εύθραυστου και πολύτιμου θησαυρού. Το «Longer» είναι μια παραμυθένια μπαλάντα.

Αφού τα ακούσετε και τα δύο, πείτε μου ένα καλό λόγο τού γιατί τα δύο τραγούδια δεν θα αποτελούσαν μια φυσική αλληλουχία σε ένα υγιές folk mixtape, γιατί δεν θα έμπαιναν μαζί, το ένα μετά από το άλλο σε ένα εμπνευσμένο compilation ή ποια ακριβώς είναι η αισθητική διαφορά τους πέραν του ότι το ένα είναι ηχογραφημένο για την Epic και το άλλο για την Domino. Και μετά ας συζητήσουμε για mainstream και alternative.

Τρία… δύο… ένα… (ρίξτε μια τελευταία ματιά στο δεκάλογο για να αποφύγουμε μεγάλο μπάχαλο)

dustroad, tranzistorer, zelig / homo ludens (δύο είναι), mouxlaloulouda, m.hulot, enteka, schottkey, gizmo, no heathen, mixalis e., cartoon dandy, sandman, elafini, big music, another day full of dread, lkrory21, t-drom, g-sus, H20, depecher, driver under influence, vencerem , mediocrityrules, fantasmenios, robertolution

Ο δεκάλογος του, αποφασισμένου να ψηφίσει, μπλογκοφυλόφιλου στην υπερλίστα των albums του 2007

Advertisements

8 Σχόλια to “26 γίναμε στο παρά πέντε / Άλλαξε ο Μανωλιός…”

  1. t-drom said

    yo!
    Dio diefkriniseis:
    1. mporoume na psifisoume album pou apotelei soundtrack tainias pou ostoso exei graftei apo 2 kallitexnes mono oi opoioi sto soundtrack tragoudane duet alla kai solo??? (pes nai!) 😀
    2. epeidi sto diastima apo avrio eos tis 20 tou minos tha leipo sto eksoteriko gia polles meres kai den ksero an tha exo sindesi gia net kathe mera, iparxei provlima kapoia posts na ta kano mazi? an oxi, ti einai protimotero: na grafo tin lista mexri ekei pou nomizo pos den tha exo net H’ na afino kena kai otan exo net na simplirono tis meres pou den eixa psifisei??? (nomizo to deftero einai kalitero kai pio voliko).
    mera!
    t.

  2. gone4sure said

    Yo T.!
    1. Ναι μπορούμε αρκεί να είναι 2007 release
    2. Ναι καλύτερα να έχεις έτοιμα γραμμένα τα entries και να τα βάζεις όλα μαζί μετά την ημερομηνία που προβλέπεται.
    Cheers!

  3. t-drom said

    ok.
    thanx gia apadiseis!
    super!

  4. Στο «Πο Πο Culture!» γίναμε τρεις τελικά. Προστέθηκε και ο Βαλλάτος, ειδικά για την ψηφοφορία σου. Οι 20άδες μας, βέβαια, θα είναι 2: μια του «Πο Πο» (πρώην Zelig / Homo Ludens) και μία του Φώτη. Άιντε να δούμε…

  5. gone4sure said

    Okiez.
    Άρα θα βάζετε κάθε μέρα δύο No.20, δύο No.19 κ.λπ.
    Nice.
    Φώτη τσίφτη, welcome!
    Καλό ξεκίνημα guys.

  6. ΝΚΦ said

    Δεν με λένε «πρώην Zelig». Με λένε Mr. Arkadin.
    για τους φίλους Νίκος…

  7. Gone for sure,να αντιστρέψω το ερώτημα;Γιατί δεν θα δουμέ
    ποτέ τον Bonnie ή τον Lekman,π.χ,στις πρώτες θέσεις των charts,αν και ,ιδίος ο δεύτερος, διαθέτει φοβερές pop μελωδiες;
    Μακριά από μένα ο διαχωρισμός εναλλακτικού – mainstream,αλλά γιατί ο Fogelberg μου φάνηκε γλυκερός και middle of the road;Και επίσης γιατί εβαλες δίπλα-δίπλα τον
    μακρυμάλλη που μοιάζει με τον Devendra και τον Bonnie που
    δεν είναι ακριβώς oil painting;Θέλεις να προκαταβάλλεις το κοινό σου;

  8. gone4sure said

    @Mr. Arkadin: και γω είχα μπερδευτεί με το όνομά σου, δεν ήξερα ότι είναι ο Zelig.
    @Dread: O Folgelberg σου φάνηκε γλυκερός γιατί στο «Longer»… ήταν πράγματι και γλυκερός και middle of the road – πόσο μάλλον όταν τον ακούς σήμερα… Σημερινά αυτιά – χτεσινή παραγωγή…
    Ο μακρυμάλλης είναι ο Dan Fogelberg στις ακμές του, λίγο… «λιγότερο χίπης» από τον Devendra και σίγουρα πιο «ζωντανός» από τον Bonnie.
    Δεν ανεβαίνει ο Bonnie στα charts – ούτε και ο Lekman- διότι τα charts πλέον μετράνε sex appeal, ringbacks, νέες αλυσίδες με casualwear – κάθε άλλο τέλος πάντων παρά μελωδίες όπως λες.
    Πλέον τα charts δεν «καταγράφουν την ιστορία». Απλά την κατευθύνουν να δείξει τι συμβαίνει στα marketing offices.
    Κοινώς τα charts επιβραβεύουν τα brand new ideas των marketeers και όχι τραγούδια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: